délka: 5 km  náročnost: lehká  převýšení: 140 m

Obec Ostravice bývá nazývána branou do Beskyd, která návštěvníkům nabízí mnoho lákavých turistických cílů různé náročnosti. Na své si přijdou zdatní jedinci při výstupu na "tisícovky" Lysou horu či Smrk, v nižších polohách a v údolí však najdeme zajímavá místa, která se mohou stát cílem rodin s dětmi nebo těch turistů, kteří nemají ty nejvyšší ambice. Hotel Sluníčko leží ve výšce 550 m n. m. a z terasy restaurace je nádherný výhled do údolí. Okružní výlet od nádraží v Ostravici měří necelých 5 kilometrů, přičemž druhá polovina vede z kopce dolů.

Okružní výlet za Sluníčkem

Od nádraží v Ostravici vykročíte po červené turistické značce směrem na Lysou horu a za mostem přes řeku Ostravici se vydáte úzkou cestičkou (značena oranžovým medvídkem - Liščí stezka) kolem plotu nahoru k dominantě obce - evangelickému kostelu z roku 1874. Stojí před nim lavička, která poskytne odpočinek, příležitost k doplnění energie a nádherný výhled na obec Ostravici. Po úvodním výstupu ke kostelu následuje klesání opět na silnici. Po cca 100 m na menší křižovatce je třeba odbočit vpravo a mezi loukami vás cesta dovede k místu, kde u potůčku sedí vodník a vlevo nahoru odbočuje cesta se značkou červeného medvídka - tzv. "Krkavčí stezka". Stačí medvídka sledovat a on vás dovede kolem daňčí obory až k Hotelu Sluníčko. Na pomyslném vrcholu je možné se občerstvit v restauraci, dětem je k dispozici dětský koutek s pohádkovými postavičkami. V areálu se nachází prolézačky, houpačka, kolotoč, malá lezecká stěna a pískoviště se skluzavkou. Za teplých slunečných dnů bývá i během podzimu v provozu vzduchová trampolína.

Cesta zpět prochází přes Lanové bludiště Opičárna a kolem RelaxCentra Sepetná, jehož součástí je krytý bazén s 90m toboganem. Od RelaxCentra klesá cesta dolů do údolí. Je značena oranžovým medvídkem a červenou značkou KČT. Dole v obci pak doporučujeme navštívit Ráj dřevěných soch, kde můžete obdivovat desítky různých zvířat a pohádkových bytostí.

Tipy a možnosti:

* Doporučujeme si udělat rezervaci a zjistit obsazenost.

Zajímavosti:

evangelický kostel, daňčí obora, Hotel Sluníčko, Lanové bludiště Opičárna, RelaxCentrum Sepetná, Ráj dřevěných soch

praktické info

Doprava:

Vlakem, autem.

Vzdálenost:

5 km (Ostravice - Hotel Sluníčko - Ostravice)