délka: 34 km  náročnost: těžká  převýšení: 890 m

Královna Moravskoslezských Beskyd je výzvou nejen pro pěší turisty, ale také pro cyklisty. Od Resortu Sepetná se dá naplánovat nádherný okruh kolem hory se zastávkou na samotném vrcholu. Trasa vede po Lysohorské magistrále přes Malenovický kotel, skautskou mohylu Ivančenu, kolem přehrady Šance a nabízí téměř neustále skvostné výhledy do údolí a na okolní hory. Volba směru jízdy je jen na vás. Ať jedete jakkoli, na vrcholu budete odměněni krásným výhledem, dobrým pocitem a jistě si dopřejete pořádné občerstvení. Sjezd dolů je třešničkou na dortu. Délka okruhu je 34 km.

Stoupání přes Lysohorskou magistrálu, sjezd k přehradě Šanci

Vyjedete nad hotel Sepetná a bungalovy a pokračujete rovně lesem po krásném asfaltu 4 km až na Albínovo náměstí. Cesta se pozvolným stoupáním točí kolem Ostré hory a nabízí daleké výhledy na Ondřejník, Frýdlant nad Ostravicí, Malenovice a poprvé na Lysou horu. Tu uvidíte během stoupání ještě mnohokrát a vždy bude pohled jedinečný. Z Albínova náměstí pokračujete dle oranžového značení po Lysohorské magistrále přes Malenovický kotel, skautskou mohylu Ivančenu až na rozcestí Zimný. Zde se napojíte na jedinou silnici vedoucí na vrchol a po 2 kilometrech jste tam. Zpět sjedete opět k Zimnému a po 150 metrech odbočíte vpravo! Čeká vás nádherná lesní cesta s výhledy a sjezd k přehradě Šanci. Držíte se pravidla pořád vpravo dolů. Od hráze přehrady dojedete 2km sjezdem k hlavní silnici, u které odbočíte vpravo proti proudu potoka Mazák na modrou turistickou značku a současně sledujte symbol fialového medvídka. Ten vás stoupáním lesní cestou dovede kolem hotelu Liptov až k parkovišti u lanového centra Opičárny (mezi hotelem Sepetná a hotelem Sluníčko).

Tipy:

• Nepodceňte pitný režim a nezapomeňte nějakou tyčinku do dresu či batohu. Převýšení ubírá síly.
  • Nepřeceňujte při začátku sjezdu z vrcholu (Lysá – Zimný, 2 km) své možnosti. Nahoru jezdí mnoho turistů na kole, jdou lidé s kočárky a občas vyjíždí i nějaké auto!

Zajímavosti:

výhledy, vrchol s občerstvovací prémií, mohyla Ivančena, přehrada Šance

praktické info

Trasa:

Ze Sepetné se vydáte na Albínovo náměstí k začátku Lysohorské magistrály, která vás dovede až na vrchol. Pak vás čeká za odměnu krásný sjezd k přehradě Šanci.

Vzdálenost:

17 km (Sepetná-Lysá hora)