délka: 10 km  náročnost: středně těžká  převýšení: 320 m

Resort Sepetná leží na úpatí Lysé hory a je ideálním startovním místem pro výlety na horských kolech a elektrokolech. Nejvíce cyklistů míří na nejvyšší vrchol po “Lysohorské magistrále”, ale v okolí Resortu Sepetná je mnoho hezkých lesních cest, které nabízí úžasné výhledy do údolí a na místní hory.

Trasa doporučeného okruhu vede kolem Ostré hory přes sjezdovku SKI Malenovice (vyhlídka) na Albínovo náměstí. Odtud pak pokračuje souběžně se zelenou značkou KČT a pak odbočí vpravo na vyhlídkovou vrstevnici. Ta se po několika km napojí na červenou značku KČT v místech, kde kdysi stála Ostravská chata (+1968). Červená značka klesá kolem Horních mazáckých skal přes rozcestí Butořanka až k lanovému centru Opičárna. Okruh kolem Ostré hory (782 m n. m) přes Albínovo náměstí až na Butořanku nabízí mnoho nádherných výhledů do krajiny.

Výhledy na trase:

• Vyhlídka ze sjezdovky SKI Malenovice
  • Vyhlídka na Lysou horu a Malenovický kotel
  • Vyhlídka z Horních mazáckých skal na Smrk (1 276 m) a Čupel (943 m n. m.)

Zajímavosti:

vyhlídka SKI Malenovice, Albínovo náměstí (křižovatka cest, mapa), Horní mazácké skály, studánka pod Butořankou

praktické info

Doprava:

Okruh pro horská kola a elektrokola.

Vzdálenost:

10 km (Sepetná - Albínovo náměstí - Butořanka - Sepetná)