Moravskoslezské Beskydy nalezneme na mapě ve východním koutu České republiky. Téměř celé jejich území pokrývá největší chráněná krajinná oblast Beskydy (CHKO Beskydy) o rozloze 1 160 km². Po celý rok obdivují kouzlo, těchto téměř z roviny vystupujících masivů, turisté z Moravy, Čech, Slovenska i Polska. V Beskydech, jak se jim zkráceně říká, se každoročně koná mnoho významných sportovních, kulturních a turistických akcí. Hřebeny jsou protkány hustou sítí turistického značení KČT, občerstvení a teplo krbu nabízí turistické chaty, na své si přijdou kromě pěších turistů také lyžaři a běžkaři.

Co se vám vybaví, když se řekne "Beskydy"? - Lysá hora, Gruň, Satinské vodopády, Radegast, zbojník Ondráš, Radhošť, Medvědí skála, Petr Bezruč...?

Beskydy jsou nádherné v každé roční době. Některé turistické magnety jsou všeobecně populární a známé, ale v Beskydech je mnoho nádherných míst, která málokdo zná. Taktéž způsoby poznávání Beskyd jsou rozmanité, mnohdy velmi atraktivní a zážitkové. Představte si pohled na vrcholky hor z větroně, paraglidu, ze sedla horského kola, na koloběžce, segway vozítku, z raftu, běžecké stopy, při skialpovém výstupu, s kočárkem... Máme pro vás tipy, poznávejte Beskydy!

Tipy na výlet

Horní mazácké skály

Při výstupu na Lysou horu po červené turistické značce z Ostravice si možná někteří turisté ani nevšimnou jednoho z beskydských pokladů. Ve výšce okolo 750 m n. m. nad rozcestím Butořanka jsou mezi stromy ukryty Horní mazácké skály. Při vstupu na horní část skály se vám naskytne hluboký výhled do údolí, na horu Čupel a Smrk.  Horní mazácké skály až 9 metrů vysoký pískovcový skalní útvar skály slouží také jako horolezecký cvičný terén přímo u skály stojí horolezecká chata "Tatranka" (nepřístupná) Okružní trasa od Opičárny Od Lanového bludiště Opičárna je možné se vydat nahoru k rozcestí Butořanka po klidné lesní cestě, která nabízí mnoho krásných výhledů do údolí řeky Ostravice. Od Butořanky se jde po červené turistické značce, jakmile se na obzoru objeví Lysá hora při začátku louky, je třeba podívat se vpravo. Zde už mezi stromy bude zřetelná horní část skal. Díky hezkému výhledu na vrchol Lysé hory možná někteří turisté minou tuto krásnou vyhlídku tyčící se nad "kamenným mořem" a hlubokými lesy. Cesta zpět už jenom klesá po červené turistické značce podél studánky Butořanka a Sepetného potoka.  Tipy po výletě: Relaxcentrum Sepetná (bazén s 90m toboganem, whirlpool, parní kabina, sauna...) - nutná rezervace  Privátní wellness Sluníčko (whirlpool s výhledem na Beskydy) - nutná rezervace Občerstvení (restaurace Sepetná, restaurace Sluníčko) Doprava a možnost parkování Parkování v oblasti hraničící s CHKO Beskydy je možné pouze na vyhrazených místech. Nejbližším takovým místem je placené parkoviště Hotelu Sepetná. V případě obsazené kapacity jsou další možnosti k parkování dole v obci Ostravici.  Mimo transport autem se v letní sezóně během víkendů a státních svátků nabízí možnost využití shuttle busů, které jezdí v Beskydech většinou od začátku července do konce září. Zastávka "Ostravice - Sepetná" se nachází nedaleko výchozího bodu výše popsaného výletu. Více informací o nově zavedené autobusové přepravě "Beskydský TU bus" se dozvíte zde.   Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další praktické info   Doprava: Pěšky, na kole či elektrokole.   Vzdálenost: 5,5 km (Opičárna - Horní mazácké skály - Opičárna)       mapa

Vydejte se na okružní výlet kolem hory Smrčina za tajemstvím Mazáckého potoka. Ten nabízí osvěžení a ukrývá mnoho zajímavých a tajemných míst. Narazíte na Dolní mazácké skály a možná budete mít pocit, že vás někdo u vody sleduje. Dolní mazácké skály skalní útvar stojí přímo nad cestou  skály slouží také jako horolezecký cvičný terén za dob zbojníků byste si zde museli dávat pozor :-) Okružní trasa od Lanového bludiště Opičárna Od Lanového bludiště Opičárna vykročíte nahoru po červené turistické značce KČT směrem na Lysou horu. Kolem Sepetného potoka vystoupáte po asfaltové silnici až ke studánce Butořanka, kde se nabízí horské osvěžení. Od tohoto bodu trasa klesá po modré turistické značce dolů lesem a napojuje se na asfaltovou cestu vedoucí kolem Suchého a následně Mazáckého potoka. Příjemnou chůzí ve stínu za klokotání potoka objevíte po čase Dolní mazácké skály a nejen to. Zaměříte-li se na Mazácký potok, naleznete na něm mnoho zajímavých míst... Cesta zpět vede lesem a je značena červeným medvídkem - Krkavčí stezka.  Tipy po výletě: RelaxCentrum Sepetná (bazén s 90m toboganem, whirlpool, parní kabina, sauna...) - nutná rezervace Privátní wellness Sluníčko (whirlpool, infra kabina, odpočívárna s výhledem na Beskydy) - nutná rezervace Občerstvení (restaurace Sepetná, restaurace Sluníčko)   Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další praktické info   Doprava: Pěšky, na kole či elektrokole.   Vzdálenost: 7 km (Opičárna - Dolní mazácké skály - Opičárna)       mapa

Hora Smrčina s výškou 810 m n. m. ukrývá mnoho zajímavých přírodních pokladů a zajímavých míst. Kolem vrcholu vede okružní lesní cesta, která nabízí úžasné výhledy do údolí, romantická místa k odpočinku, v letním období občerstvení v podobě borůvek či ostružin a také skály. Mezi nejznámější patří Liščí díry, ze kterých můžete uprostřed borůvčí pozorovat vrchol Lysé hory. Během této výpravy kolem vás budou poletovat různě barevní motýli, kteří sedící na horských bylinách si přímo říkají o fotku. Vydejte se na Smrčinu, nebudete litovat.  Liščí díry skalní útvary nabízí netradiční výhled na Lysou horu horolezci je využívají jako cvičný terén pro bouldering skály tvoří hrubozrnný pískovec Okružní trasa od Opičárny Od Lanového bludiště Opičárna/transformátoru vykročíte nahoru po červené turistické značce KČT směrem na Lysou horu. Kolem Sepetného potoka vystoupáte po asfaltové silnici až ke studánce Butořanka, kde se nabízí horské osvěžení. Zde opustíte červenou značku a pokračujete po asfaltové silnici. Na rozcestí tří cest se dáte vpravo a dostanete se tak na okruh kolem vrcholu hory Smrčina. Čekají vás výhledy, borůvky, skály a velká louka s hájenkou. Po návratu na rozcestí tří cest odbočíte vpravo na lesní cestu, která vás dovede opět k Opičárně. Možnost občerstvení Restaurace Sepetná Restaurace Sluníčko   Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další praktické info   Doprava: Pěšky, na kole či elektrokole.   Vzdálenost: 7 km (Opičárna - Liščí díry - Opičárna)       mapa

Satinské vodopády můžeme nazvat pravým pokladem Beskyd. Jsou tak blízko a přece o nich málokdo ví. I když neoplývají velikostí, prostředí, ve kterém se nachází, působí kouzelně. Místo je ukryto v až 15 m hluboké skalní soutěsce horského potoka Satiny. Charakter prostředí ostře kontrastuje s běžnými okolními lesy. Návštěvník této rokle se během chvíle ocitá v místě, kde je znatelně nižší teplota a skrze listí mohutných buků prosvítají paprsky slunce. Hra stínů, vodní zrcadla a zvuk tekoucí vody působí velmi příjemně. Pokud byste se sem dostali s šátkem na očích, po jeho sejmutí byste nevěřili, že jste v Beskydech. Spíše by vám připadalo, že jste byli zavedeni do nějaké džungle. Zejména v letních horkých měsících nabízí rokle příjemný chládek, na podzim je zde ráj pro fotografy. Chcete-li zažít dobrodružství, ochutnat prales v Beskydech, vyrazte do rokle k Satinským vodopádům. K Satinským vodopádům vede od Resortu Sepetná několik možných cest. Od recepce Hotelu Sepetná se dá vyjít po oranžové nebo žluté medvědí stezce. Nejhezčí variantou je oranžová medvědí stezka s napojením na žlutý okruh v lese u krmelce. Odtud stoupá žlutá stezka nahoru dobrodružným lesním chodníčkem na Medvědí skálu (jedna z nejhezčích vyhlídek v Beskydech), pokračuje přes Albínovo náměstí (rozcestí turistických tras s dřevěným přístřeškem) až k hospodě U Veličků (horská hospůdka z r. 1825) a následně klesá ke Korýtku*. Cestu zpět je možné naplánovat opět přes Korýtko po žluté značce KČT, ovšem cca 100 m nad Korýtkem odbočíte vpravo po kamenné cestě lesem a tou se napojíte na asfaltku vedoucí přes sjezdovku v Malenovicích až k Hotelu Sepetná. Nejrychleji se k vodopádům od Sepetné dostanete právě po této asfaltové cestě a Korýtko. * Nejkratší cesta (dle mapy níže) k vodopádu vede přímo naproti Korýtku po kamenných schodech dolů. Nad Korýtkem se tyčí Ondrášova skála, kde byl dle pověstí zvolen Ondráš vůdcem zbojnické družiny. Možnost občerstvení - restaurace Sepetná, hospoda U Veličků (Dřevjanka U Zbuja - od podzimu 2020 je pro veřejnost uzavřena)  Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další   praktické info   Trasa: Ze Sepetné se vydáte po medvědí stezce na Albínovo náměstí, dále kolem hospody U Veličků až k vodopádům. V recepcích Hotelu Sepetná a Hotelu Sluníčko si můžete vyzvednout mapu.   Vzdálenost: 4,2 km (Sepetná-Satina)       mapa

V masivu Smrku se v přírodní rezervaci Bučací potok nachází jedny z největších kaskádovitých vodopádů moravské a slezské části Kapat. Leží ve výšce kolem 800 m n. m. a jsou obklopeny bukovými porosty se zbytky suťových lesů. Vodopády tvoří dva velké stupně (3,6 a 6,4 m) a kaskáda z malých stupňů.

Řeka Ostravice při průtoku stejnojmennou obcí ukrývá přírodní památku, které nikdo neřekne jinak než "Peřeje". PP Koryto řeky Ostravice byla vyhlášena jako zvláště chráněné území už v roce 1966. Romantické a turisty oblíbené místo tvoří obnažené skalní prahy s peřejemi. Nachází se přímo u cyklostezky a kousek od Peřejí stojí také odpočívadlo.  Oranžový medvídek vede k Peřejím Vyznačený okruh začíná před recepcí Hotelu Sepetná, kde je rozcestník oranžové medvědí stezky. Odtud stačí jen sledovat značku, která vede lesem a pak dolů k mostu přes řeku Ostravici a k Peřejím. Dále trasa pokračuje (už mimo značení oranžového medvídka) po cyklostezce (cyklotrasy 46, 59, 6007) kolem fotbalového hřiště až k penzionu U Řeky. Zde opět přichází od vlakového přejezdu značka oranžového medvídka a stoupá nahoru kolem evangelického kostela až k Relaxcentru Sepetná. Výstup je možný hned od penzionu U Řeky vlevo po nefrekventované cestě nebo po značce medvídka kolem kostela, odkud je nádherný výhled na centrum obce Ostravice. Během výletu se v úseku kolem řeky Ostravice nabízí několik možností k zastávce a občerstvení. Nedaleko Peřejí se může stát motivací nejen pro děti výborná točená zmrzlina, kde je také malé dětské hřiště s lanovými překážkami.     Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další praktické info   Doprava: Pěšky po oranžovém medvídkovi.   Vzdálenost: 6 km (Sepetná - Peřeje - Sepetná)       mapa

Od prosince roku 2019 dělá radost malým i velkým návštěvníkům v Beskydech nová adrenalinová atrakce. V masivu hory Malá Stolová v Čeladné byla postavena téměř kilometrová horská dráha, kde se z kopce "ffičí" v každém ročním období. Součástí areálu je občerstvení, tribuna a na děti čekají místní maskoti medvěd Bobo a zajíc Foto. Parkování je pro návštěvníky zdarma.

Dobrodružná výprava po medvědí stezce patří k těm nejzajímavějším výletům v blízkém okolí Resortu Sepetná. Žlutá medvědí stezka vede úzkou lesní cestičkou a čím více se blížíte k Medvědí skále, tím silnější je pocit, že se začínáte nacházet v pralese. Okruh přes pralesovitou část Ostré hory Vysoké mnohaleté buky se tyčí kolem vás a některé už jsou doslova mrtvé a je jen otázkou času, kdy padnou k zemi. I mezi těmito velikány vede dobrodružná medvědí stezka. Jelikož trasa prochází územím CHKO Beskydy, vše padlé zůstává ležet tak, jak to v přírodě chodí. Výprava takovou přírodou vás vyvede ze stereotypu každodenního života a přivede na jiné myšlenky. Přírodním cílem výletu je jistě Medvědí skála, která nabízí unikátní pohled do údolí řeky Ostravice a na protilehlý masiv Smrku (1 276 m n. m.). Tato vyhlídka patří k těm nejkrásnějším v Beskydech. V každé roční době má toto klidné místo pod Ostrou horou (782 m n. m.) co nabídnout. Po relaxaci na Medvědí skále vás medvídková stezka dovede lesem na bývalou sjezdovku, odkud je kouzelný výhled na Lysou horu. Návrat zpět k hotelu Sepetná je nejkratší po široké lesní cestě - modré turistické značce KČT. Trasa je krátkým okruhem se spoustou podnětů pro fotografování a nabízí zážitek z beskydské přírody.  Kouzlo ročních období Výlet přes Medvědí skálu je atraktivní po celý rok. Na jaře vítá měsíčnice, v létě bujná zeleň, podzim barvami a zima umí doslova čarovat. Pod bílou peřinou je Medvědí skála velmi fotogenická.    Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další   praktické info   Trasa: Od hotelu Sepetná se vydáte po medvědí stezce lesem na Medvědí skálu. V recepcích hotelu Sepetná a hotelu Sluníčko si můžete vyzvednout mapu.   Vzdálenost: 4 km (Sepetná-Medvědí skála-Sepetná)     mapa

Beskydský pivovárek byl založen roku 2012. Najdete ho v centru obce Ostravice mezi dvěma nejvyššími vrcholy v Moravskoslezských Beskydech. Na slezské straně se tyčí Lysá hora (1 323 m n. m.) a na té moravské mohutný Smrk (1 276 m n. m.). Od vlakového nádraží v obci je pivovar vzdálen cca 700 m.  Nefiltrované a nepasterované pivo Každý den si může návštěvník pivovarské hospůdky vybrat z nabídky 5 druhů nefiltrovaného a nepasterovaného piva. Základ tvoří Beskydský ležák (4,8 %), polotmavý Zbuj (5,1 %) a některý z ovocných ležáků (5,1 %) nebo medový ležák (4,8 %). Výstavní pivní klenoty jsou pak speciály psané na hospodské tabuli pod čarou. Zde se pravidelně střídají různá svrchně kvašená piva, jejichž chuť ovlivňují chmely z celého světa (Austrálie, Nový Zéland, USA, Velká Británie). Všechna piva včetně speciálů jsou k zakoupení také v PET lahvích a sudech. Aktuální nabídku doporučujeme sledovat na webových a facebookových stránkách pivovaru. Restaurace a pivovarské sýry V pivovarské restauraci je možné si objednat z jídelního lístku nebo ochutnat některý z místních sýrů. Kromě výborného chmelového moku je možné si přímo v hospůdce zakoupit některý z široké nabídky kravských čerstvých a pařených sýrů. Ty se podávají jako "chuťovka" k pivu nebo si je mohou zákazníci odnést s sebou zatavené ve fólii.  Areál pivovárku V letních měsících je otevřena terasa. V protější budově zvané "Stodola" se konají koncerty, různá kulturní vystoupení a je využivána při dalších akcích. Beskydský pivovárek spolupracuje s CHKO Beskydy, proto vzniklo pivo Tetřev a v areálu najdou návštěvníci mnoho zajímavého o obyvatelích Beskyd na cedulích nebo třeba pivních táccích. Lákadlem pro děti budou určitě dřevěné vyřezávané sochy zvířat a dalších postav. Málokteré dítě odolá fotografii s medvědem...   Co je právě na čepu?  Aktuální informace získáte na webových stránkách či facebookovém profilu Beskydského pivovárku. www.beskydskypivovarek.cz - oficiální webové stránky Facebook - profil s nejaktuálnějšími informacemi   Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další   praktické info Doprava: Ze Sepetné doporučujeme naplánovat si okruh po místních stezkách, které jsou značeny barevnými medvídky.   Vzdálenost: 3 km (Hotel Sepetná - Beskydský pivovárek)   mapa

V červnu 2017 byla v Ostravici slavnostně otevřena galerie dřevěných soch, kde místní řezbář Luděk Vančura začal vystavovat své výtvory. Galerie pod širým nebem se průběžně rozšiřuje a přibývají nové postavy ze světa zvířat či pohádek. V roce 2020 dosáhl pan Vančura na magickou metu - 100 dřevěných děl. Ráj dřevěných soch tak můžete navštěvovat opakovaně, neboť pořád přibývají nová díla. Expozice pod širým nebem bývá doplňována také o živá zvířata. Není divu, že je toto místo vyhledávaným cílem zejména rodin s dětmi.  Jak galerie pod širým nebem vznikla? Ostravický řezbář a aktivní myslivec Luděk Vančura měl sochy nejdříve vystaveny doma, ale zájem veřejnosti o prohlídky byl tak velký, že se rozhodl pronajmout si prostory v Biskupské zahradě vedle obecního úřadu v Ostravici, kde vytvořil "Ráj dřevěných soch".  Sochy překročily hranici Ostravice O sochy z dílny pana Vančury je velký zájem, proto se s nimi můžete setkat i na jiných místech Moravskoslezského kraje. Níže je malý seznam, třeba už jste je viděli... 6 pohanských bohů u sloního pavilonu v ZOO Ostrava jelen, rys, tetřev a medvěd na Pustevnách u stezky Valaška zbojník Ondráš v Janovicích zbojník Ondráš v Bílé vodník na přehradě Šance Vstupné  U vstupu do expozice stojí baba Jaga s loupežníkem a hned za nimi leží na zemi prasátko Pepina, které má připevněnou schránku na dobrovolné vstupné. Otevírací doba  Letní provoz (březen-říjen) Pondělí - pátek 08-20 h Sobota - neděle 09-20 h Zimní provoz (listopad-únor) Pondělí - pátek 08-17 h Sobota - neděle 09-17 h   Zdroj informací: Reportáž a rozhovor Českého rozhlasu Ostrava     Zobrazit fotogalerie Resortu Sepetná ‹ › × × Předchozí Další   praktické info Doprava: Od Resortu Sepetná doporučujeme sejít dolů do obce po málo frekventované silnici vedoucí od RelaxCentra Sepetná.     Vzdálenost: 2 km (od Hotelu Sepetná)     mapa

Vydejte se s dětmi na prohlídku lesní stezky ve Frýdlantu nad Ostravicí, která je vzdálená jen kilometr od vlakového nádraží. Přímo k ní vás doveze modrá turistická značka. Stezka nabízí příjemnou procházku v zeleni, relaxaci, zábavu a mnoho zajímavých informací, ke kterým se dostanete hravou formou. Celý výlet od vlaku je možné absolvovat i s kočárkem.

Tribulka tyčící se nad Hotelem Sepetná do výšky 697 m n. m. nepatří k těm nejznámějším v okolí, ale malý výlet kolem této hory určitě stojí zato. Už po 20 minutách pohodové chůze se rozestoupí lesy a všem příchozím se naskytne úžasný výhled do údolí. Přes Tribulku se dá naplánovat nenáročná okružní trasa, která nabízí výhledy, osvěžení u horských potoků a v létě výborné ostružiny.